عنوان : راهنمای دستور Ping
توضیحات :

c18vcR8DTJ

دستور Ping یا Packet Internet Group از ساده ترین و کاربردی ترین ابزارهای خطایابی قابل دسترس TCP/IP است.این دستور برای تست اتصال یک دستگاه یا سیستم به سیستم های دیگر و تایید فعال بودن سیستم مقصد استفاده می شود.همچنین برای بررسی برقراری ارتباط با یک host در شبکه نیز از این دستور استفاده می شود.زمانی که بین دو کامپیوتر مشکل برقراری اتصال وجود داشته باشد،استفاده از این دستور اولین قدم در پیدا کردن هرگونه خطا در این زمینه است. ping از پروتکل ICMP یا Internet Control Message Protocol برای بررسی برقراری اتصال با یک host یا remote host استفاده می کند.درواقع این دستور با ارسال درخواست (request ) به مقصد،منتظر پاسخ (reply) می ماند و دریافت پاسخ از مقصد به معنی وجود ارتباط می باشد.

زمانی که ما با استفاده از دستور ping، ارتباط خود با یک IP خاص(مانند 192.168.1.1) را چک می کنیم به طور کلی پنج حالت ممکن وجود دارد:

1 - بین ما و IP مورد نظر یک Route(مسیر ارتباطی) وجود دارد و ارتباط بدون مشکل برقرار است.در این صورت در زیر خطی که دستور ping را وارد کرده ایم چهارخط به صورت زیر به ما داده خواهد شد:

Reply from   192.168.1.1   bytes=32   time=14ms   TTL=128

اطلاعاتی که از این پیام می توان بدست آورد:
چهار بسته ی 32 بایتی به دستگاه تحت شبکه ای که IP آن 192.168.1.1 است ارسال شده،دستگاه تحت شبکه به بسته های ارسالی ما پاسخ داده، و پاسخ ها با موفقیت پس از 14 میلی ثانیه دریافت شده است.
در حالت کلی از عبارت TTL=128 می توان فهمید که بین ما و دستگاه تحت شبکه ای که IP آن 192.168.1.1 است هیچ دستگاه Router ی قرار ندارد و ما با آن دستگاه تحت شبکه در یک LAN قرار داریم.


2- سیستم(PC، Server) ما نمی تواند هیچ بسته ای را به خارج ارسال کند:

Error: General Failure

دلیل این مشکل می تواند قطع یا خارج بودن کابل شبکه ی سیستم ما ( unplug بودن) یا روشن بودن Firewall سیستم باشد.


3- IP مقصد با ما در یک رنج نیست و Gateway هم نداریم:

Error: Transmit Fail. General Failure

در صورتی که در شبکه روتر موجود باشد، ممکن است با set کردن IP روتر به عنوان Gateway مشکل حل شود.
اگر دستگاه تحت شبکه مقصد با ما در یک LAN قرار دارد و فقط IP آن با ما در یک رنج نیست می توان با add کردن یک IP در سیستم که در رنج IP دستگاه تحت شبکه مقصد باشد مشکل را بر طرف کرد.


4- IP مقصد با ما در یک رنج است ولی دستگاه تحت شبکه مقصد یا خاموش است یا unplug است:

Error: Destination host unreachable

فرایند ARP با موفقیت انجام نمی شود .


5- بسته ارسال شده.به مقصد هم رسیده است اما دیگر جوابی از مقصد دریافت نشده است:

Error: Request Time Out

دلایل احتمالی برگشت داده نشدن بسته از مقصد:
ممکن است firewall مبدا یا مقصد از بازگشت بسته جلوگیری کرده باشد.
اگر در شبکه روتر وجود دارد و بسته از روتر عبور کرده و به مقصد رسیده، ممکن است در سیستم مقصد Gateway ست نشده باشد و بسته برای بازگشت به مبدا نتواند از روتر عبور کند.باید در مقصد هم Gateway ست شود.


ارتباطات مردمی 2021

سامانه خدمات تلفن همراه 9990

خدمات تلفن همراه از طریق تلفن ثابت 09129990

سامانه ثبت خرابی تلفن ثابت 20117

پرداخت قبوض تلفن 2000

کلیه حقـوق محفوظ و متعلـق به شرکت مخابرات ایران منطقه خراسان رضوی

آدرس : مشهد - خیابان امام خمینی - ساختمان مرکزی مخابرات منطقه خراسان رضوی - صندوق پستی 333-91735

تلفنخانه : 38111

فکس: 38112525 051

تست سرعت